در ملاقات و مذاکره "تابش" با جمعی از وزرا و مسئولان کشور و استان در هفته جاری صورت گرفت؛

تاکید "تابش" بر تسریع در حل مشکلات شهرستان اردکان در بخشهای مختلف

محمدرضا تابش نماينده مردم اردکان در مجلس شوراي اسلامي در این هفته و در ملاقات و مذاکره با چند تن از وزرا و مسئولان کشوري و استان ضمن بحث و بررسي اهم موضوعات موجود در سطح کشور،نسبت به حل پاره اي از مشکلات فراروی استان و حوزه انتخابيه خود اقدام نمود.
تابش در ملاقات با وزير راه و ترابري با برشمردن برخي مزيتهاي شهرستان اردکان و قرار گرفتن آن در مسير پرترافيک شمال- جنوب و گستردگي شبکه ارتباطي آن خواستار توجه ويژه وزارت راه و ترابري در حل مشکلات و تنگناهاي فراروي این شهرستان شد.
نماينده مردم اردکان در خانه ملت اتمام و بهره برداري از کمربند حلقوي اردکان-ميبد با حفظ تقاطع هاي مربوطه و رعايت کامل اصول فني ان در کوتاهترين زمان ممکن،کمک به تسريع در عمليات اجرايي پروژه تقاطع غير همسطح اردکان در جهت رفع يکي از نقاط حادثه خيز شهرستان پيرو قول قبلي و پيام تلفني وزیر در مراسم آغاز عمليات اجرايي اين پروژه،بهبود شبکه ريلي و بهسازي راههاي شهرستان بخصوص راههاي روستايي و . . . از جمله موارد موجود دانست و بر پيگيري همه جانبه دستگاههاي زيرمجموعه وزارت راه جهت مرتفع شدن آن تاکيد نمود.
وزير راه نيز از معاونين خود خواست تا به جد اقدامات و هماهنگي هاي لازم جهت اجراي موارد مطروحه در اين ملاقات را انجام و نتيجه ان را گزارش دهند.
نماینده مردم اردکان همچنین در ملاقات با" يارمند "معاون وزير و مديرعامل شركت ساخت و توسعه زیرساختهای حمل و نقل کشور خواستار مساعدت آن شرکت در حل بخشی از مشکلات راههای شهرستان اردکان شد که مقرر گردید سهمیه قیر جدیدی علاوه بر مقدار قبلی اختصاص یابد که اداره کل راه و ترابری استان و شهرداری اردکان مامور پیگیری موضوع شدند . با تخصیص سهمیه جدید قیر موردنیاز ، دغدغه های شهرداری اردکان برای آسفالت کوچه و معابر مرتفع می گردد.
تابش همچنين در ملاقات با مديرعامل شرکت راه آهن کشور با اشاره به اهميت شبکه ريلي کشور در ايجاد ارتباط سريع، آسان و ايمن بين بخشهاي مختلف و تاکيد بر اهميت استان يزد و شهرستان اردکان از نظر تلاقي خطوط مختلف راه اهن کشور در بخشهاي مسافربري و باري، خواستار توجه بيشتر براي رفع معضلات موجود در جهت رفاه حال مسافران و ساير بهره بردارن خدمات شبکه ريلي کشور شد.
عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اجراي اصل 44 قانون اساسي و واگذاري برخي امور و تصدي هاي اين بخش به بخش خصوصي واجد شرايط،به شرکتهاي تشکيل شده در اين راستا در شهرهاي اردکان و ميبد اشاره کرد و خواستار توجه بيشتر به اينگونه شرکتها شد.
صاحب محمدي مدیرعامل شرکت راه آهن کل کشور نيز در اين ملاقات با درخواست و استمداد از مجلس براي تقويت بودجه راه اهن کشور ،آمادگي خود را براي کمک و مساعدت به شرکتهاي ارائه دهنده خدمات در بخش حمل و نقل اعلام نمود و در همين راستا از اختصاص بودجه اي از محل صندوق توسعه کشور براي اين امر خبر داد.در ادامه مديرعامل شرکت راه اهن کل کشور در مذاکره تلفني نسبت به حل برخي از موارد مطروحه از طرف نماينده مردم اردکان اقدام نمود و مقرر گرديد تا در جلسه ديگري با حضور دست اندرکاران ذيربط مسائل و مشکلات مورد بحث و تصميم گيري قرار گيرد.
همچنين نماينده مردم اردکان و نايب رئيس فراکسيون ورزش مجلس در ملاقات با رئيس سازمان تربيت بدني با اشاره به سفر دور سوم هيات دولت به استان يزد ،
اجرا نشدن بخشي از 22مصوبه دور اول که سهم سازمان تربیت بدنی جهت اتمام آن بالغ بر 3 میلیارد تومان می باشد و 56 مصوبه دور دوم را با اعتباري بالغ بر



23 ميليارد تومان که سهم آن سازمان 11 میلیارد تومان برآورد گردیده را ناخوشايند دانست و در جديت بيشتر در پيگيري و رفع موانع پيش روي آن تاکيد نمود.
محمدرضا تابش همچنين با تشريح فعاليتهاي هياتهاي ورزشي شهرستان اردکان تصريح کرد:فعاليت هياتهاي مختلف ورزشي با برنامه و چشم انداز مشخص و قابل ارزيابي از اقدامات در دست اجراي ورزش شهرستان است که در همين راستا برخي از هياتها از جمله فوتبال،واليبال و کشتي ضمن ارائه و اجراي برنامه هاي خود حضور موفقي نيز در مسابقات کشوري داشته اند که اميدواريم سازمان تربيت بدني نيز نسبت به کمک به اين هياتها در جهت شکوفايي ورزش اردکان مساعدت هاي فني و مالي لازم را ارائه دهد.
در ادامه تابش عضو کميسون برنامه و بودجه و تلفيق بودجه سال 89 و سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدني در خصوص بودجه و برنامه هاس سال آينده اين سازمان به بحث و تبادل نظر پرداختند که تابش با تشريح نقطه نظرات خود قول داد تا از طريق فراکسيون ورزش و کميسيون برنامه و بودجه پيش بيني هاي لازم را در بودجه سال آينده اعمال گردد.
همچنين رئيس سازمان تربيت بدني نيز در اين ملاقات با اشاره به موارد مطرح شده،کسري بودجه سازمان را از عمده دلايل وقفه در پروژه ها دانست و تصريح کرد اگر بحث اختصاص 1% بودجه سازمانها و نهادهاي دولتي به ورزش کشور به صورت يک تکليف و قانون لازم الاجرا در آيد قطعا شاهد تحول چشمگيري در عرصه هاي مختلف توسعه ورزش در سطح ملي و بين المللي خواهيم بود که اميدوارم مجلس نيز در اين راه سازمان تربيت بدني را ياري دهد.
همچنين نماينده مردم اردکان در ملاقات جداگانه ديگري با فرمانده نيروي انتظامي کشور ضمن بررسي مسائل جاري کشور در آن حوزه کاري،به مسائل و مشکلات بخشهاي مختلف نيروي انتظامي در سطح شهرستان اردکان پرداخت و با اشاره به ملاقات و مکاتبات قبلي بر حل مشکلات موجود و انجام قولهاي مساعد قبلي تاکيد نمود و خواستار تقويت نيرو و ارتقاء درجه منطقه،تجهيز و تکميل ملزومات نيروي انتظامي اردکان و ايجاد و انتقال پليس راه در محورهاي اردکان-سمنان و کمربندي حلقوي اردکان-ميبد. شد.
سردار احمدي مقدم نيز در اين ملاقات با تشکر از توجه مجلس به تقويت بودجه نيروي انتظامي ،خواستار تداوم و تقويت بودجه اين نيرو شد . وي در عين حال در دستوري نسبت به پيگيري موارد مربوط به حوزه آن نيرو در شهرستان اردکان اقدام نمود.
نماینده مردم اردکان همچنین در ملاقات با معاون سیاسی وزارت کشور بر رفع نیازها و مشکلات استان و شهرستان در آن حوزه کاری و توجه جدی به خواستها و مطالبات مردم شهرستان اردکان تاکید نمود.مرتضوی نیز در این ملاقات بنای وزارت کشور را تعامل مثبت و سازنده با نمایندگان دانست و اظهار امیدواری کرد موارد مطروحه در این نشست به مرحله اجرا درآید
نماينده مردم اردکان همچنين پيرو پيگيريهاي قبلي و جهت ارائه تسهيلات مناسب به مردم حاضر در مراسم اربعين حسيني در زائرسراي روستاي توت شهرستان اردکان در مذاکره با مديران کل راه و مخابرات استان يزد تصريح کرد: با توجه به حضور مردم از اردکان و شهرهاي همجوار و خرابي بخشي از راه اين مسير و عدم پوشش کامل شبکه مخابرات در اين منطقه خواستار اتخاذ تصميم لازم جهت مرتفع شدن مشکلات مردم در اين ايام گرديد که مقرر گرديد اداره کل راه و ترابري نسبت به بهسازي و لکه گيري بخشي از اين جاده اقدام نمايد و مخابرات استان نيز بطور ويژه نسبت به حل مشکل عدم پوشش کامل تلفن همراه در اين منطقه با نصب دکل و پيش بيني تمهيدات لازم اقدام نمايد.

یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا